Publlicația Bursa a realizat un interviu cu Vladimir Dascălu, sales manager la cofetăriile Delice. Iată ce spune tânărul despre prețurile din domeniul dulciurilor.
Preţurile produselor de cofetărie – mai mari cu 10-15% decât în 2020
Reporter: Cum evoluează piaţa pe care activaţi? Cum caracterizaţi competiţia din sector şi ce strategie abordaţi ca să vă menţineţi în faţa altor cofetării?
Vladimir Dascălu: Competiţia ridică ştacheta din ce în ce mai mult, atât prin calitatea produsului, prin decoruri complexe, dar şi prin oferte competitive.
Reţeta Delice a fost mereu aceea de a vinde un produs de calitate premium la un preţ accesibil, toată lumea cunoaşte foarte bine calitatea Delice şi faptul că folosim ingrediente de cea mai înaltă calitate, cum ar fi ciocolata importată direct de către noi din Belgia, pasta de fistic Siciliana din Italia sau alune de Piedmont tot din Italia.
Vezi și: Plăceri și Păreri cu Cofetăriile Delice
Reporter: Lucraţi mai mult cu producători români sau din import?
Vladimir Dascălu: Deşi avem şi producători români, mare parte din materiile prime vin din afară; ingredientele de bază – făina, zahărul, laptele – sunt cumpărate de pe plan local, iar restul ingredientelor, unde calitatea face cu adevărat diferenţa în produsul final, sunt importate din afară. Aici putem menţiona untul şi frişca, importate din Franţa.
Reporter: Cum au evoluat preţurile din domeniu?
Vladimir Dascălu: Preţurile produselor au crescut, odată cu inflaţia din ultimii ani, cu circa 10-15% faţă de nivelul din 2020, de pildă. Ca şi în celelalte domenii, şi cofetăria a avut de suferit în urma schimbărilor economice din ultimii ani, iar acest lucru a dus inevitabil la creşterea preţurilor. Perioada de după pandemie a fost una dintre cele mai haotice şi imprevizibile. Săptămânal, timp de mai multe luni de zile materiile prime veneau cu alt preţ”.
Tendințele în materie de dulciuri
Reporter: Care sunt tendinţele printre consumatori? Cum caracterizaţi gusturile românilor în materie de dulciuri şi care este profilul cumpărătorului dumneavoastră?
Vladimir Dascălu: Sunt oameni interesaţi de ultimele trenduri din domeniu (iar Franţa dă tonul modei şi în cofetărie), se vând foarte bine mousse-urile de ciocolată, se caută produsele care implică un grad mare de manoperă, sunt foarte la modă acum reproducerile de fructe. Este o prăjitură care arată ca o portocală, un măr sau o pară, în interior are mousse de ciocolată şi chiar şi o inserţie din fructul respectiv şi, implicit, o astfel de prăjitură are nevoie de mai multă muncă decât dulciurile tradiţionale, cum ar fi eclerul sau savarina.
Produsele dietetice, cu îndulcitor stevia, folosită în reţetele unor produse de 4-5 ani, reprezintă încă foarte puţin din vânzări. Pentru mousse-urile cu stevia sunt importate sortimente de ciocolată, şi aceasta produsă tot cu îndulcitorul natural amintit, astfel încât pot fi consumate de persoane în dieta cărora lipsa zahărului joacă un rol cheie.
Despre cofetăriile Delice
Reporter: Câte puncte de vânzare aveţi? Aveţi şi vânzări online?