Companiile globale de bunuri de larg consum au crescut preţurile produselor în ultimul an pentru a contracara costurile în spirală legate de materiile prime, forţa de muncă şi lanţul de aprovizionare.

Creşterile de preţuri au ajutat Colgate-Palmolive să-şi sporească marjele de profit brut cu 1,3 de puncte procentuale, până la 58,5%, în timpul trimestrului încheiat pe 30 septembrie.

Compania a declarat că a crescut preţurile cu 9,5% în trimestrul raportat, în timp ce o scădere de doar 0,5% a volumelor organice a semnalat că preţurile mai mari nu au afectat în mod substanţial cererea.

”Performanţa noastră de volum s-a îmbunătăţit secvenţial din al doilea trimestru, în ciuda preţurilor puternice în continuare”, a spus conducerea în observaţiile pregătite.

Compania concurentă Kimberly-Clark şi-a ridicat marţi prognoza de profit anual pentru a treia oară, în timp ce şi-a mărit limita intferioară a perspectivei de vânzări organice, pe fondul preţurilor mai mari ale produselor.

Colgate-Palmolive se aşteaptă acum să crească vânzările organice anuale între 7% şi 8%, comparativ cu previziunile anterioare de creştere de 5% până la 7%. Se aşteaptă ca creşterea câştigului pe acţiune ajustat pe întregul an să fie un nivel ridicat de o singură cifră, în comparaţie cu un nivel mediu de o singură cifră, pe care a estimat-o mai devreme.

Vânzările organice ale mărcii Hill’s Pet Nutrition, care au contribuit cu aproximativ 22% la vânzările companiei în trimestrul respectiv, au crescut cu 15%, determinate de cererea din SUA şi Europa.

Vânzările trimestriale totale ale companiei au crescut cu 10,3%, până la 4,92 miliarde dolari, comparativ cu estimarea medie a analiştilor de 4,81 miliarde dolari, potrivit datelor LSEG. Excluzând elementele excepţionale, profitul pe acţiune a fost de 86 de cenţi, comparativ cu aşteptările de 80 de cenţi.