Turcia, membru NATO, încearcă să convingă Rusia să revină la aşa-numita Iniţiativă pentru cereale la Marea Neagră, intermediată de ONU, după ce Moscova s-a retras în iulie, punând capăt unui an de exporturi din porturile ucrainene protejate, în mijlocul războiului.
”Suntem fericiţi şi suntem capabili să oferim în continuare asigurări în cazul în care un coridor poate fi reacţionat şi poate fi reînfiinţat? Răspunsul la asta este da”, a declarat Neal pentru Reuters, într-un interviu.
”Suntem în discuţii active cu ONU despre cum s-ar putea întâmpla asta”, a spus Neal, adăugând că acele conversaţii includ posibilitatea ca asigurarea să fie structurată diferit, comparativ cu primul acord.
Asigurarea este esenţială pentru transporturile care părăsesc Ucraina.
”În absenţa intervenţiei ONU şi a autorizaţiei ONU, nu am sancţiona asigurarea”, a spus Neal.
Pierderea estimată a piaţei de către Lloyd’s, fără reasigurare, provocată den conflictul din Ucraina, a fost de 1,4 miliarde de lire sterline (1,74 miliarde de dolari), a adăugat el.
Asigurătorul Beazley a asiguratnave pe coridorul de cereale şi, de asemenea, pe canalul umanitar separat pe care Ucraina l-a înfiinţat în ultimele săptămâni pentru a permite navelor blocate în Ucraina să plece, a declarat, joi, directorul său ,Adrian Cox, pentru Reuters.
”Suntem pe acea piaţă pentru a oferi asigurarea necesară pentru ca aceste nave să înceapă să se deplaseze”, a adăugat Cox.
În ianuarie, Lloyd’s le-a cerut membrilor săi să identifice expunerea potenţială la aşa-numitele scenarii realiste de dezastre legate de un potenţial conflict din Taiwan, în clase de asigurări, inclusiv riscul maritim, aviatic şi politic, a relatat Reuters în august.
Neal a spus că Lloyd’s a completat sondajul, adăugând că ”nu există nicio anxietate în legătură cu exerciţiul”.
”Este gestionabil”, a spus el, referindu-se la orice expunere.
”Interesele direct în ceea ce priveşte Taiwanul sunt mai mici de 1%. Nu este o ţară în care am fi activi în furnizarea de asigurări. Complicaţiile sunt legate de lanţul de aprovizionare.”
Cox de la Beazley a spus că asigurătorul a planificat scenarii în jurul conflictului din Taiwan, dar a adăugat că este ”confortabil” cu privire la expunerea sa acolo.
Neal a mai spus pentru Reuters că un acord de referinţă în jurul avioanelor blocate în Rusia este ”o veste bună” pentru asigurători, el şi Cox aşteptându-se să vadă mai multe acorduri.
Aercap, cel mai mare locator de avioane din lume, a acceptat săptămâna aceasta să soluţioneze o cerere de asigurare pentru refuzul Rusiei de a returna 17 avioane închiriate companiei aeriene Aeroflot, într-o dispută privind 400 de avioane occidentale blocate în urma invaziei Ucrainei.
Acordul, un compromis aparent într-un război economic dintre Moscova şi Occident, pare să scadă factura cu care se confruntă asigurătorii, care sunt blocaţi în cauze judecătoreşti referitoare la cine ar trebui să plătească pentru pierderea de până la 10 miliarde de dolari.
Lloyd’s a înregistrat un profit înainte de impozitare în prima jumătate a anului de 3,9 miliarde de lire sterline (4,9 miliarde de dolari), faţă de o pierdere de 1,8 miliarde de lire sterline în prima jumătate a anului 2022, ajutată parţial de ratele de primă mai mari.
Beazley a înregistrat un profit interimar record, înainte de impozitare, de 366 de milioane de dolari, ajutată de proprietăţile sale din SUA şi de afacerile cibernetice europene. Dar acţiunile sale au scăzut cu 5%, deoarece rezultatele sale au ratat aşteptările analiştilor.