Conceptul de ID GTI aduce înapoi la Golf GTI original, care a fost dezvălui pentru prima dată în urmă cu 48 de ani la Salonul Auto de la Frankfurt.
VW lansează o versiune de mașină electrică cu baterie, folosind insigna GTI
Volkswagen va lansa o versiune de performanță a viitoarei sale mașini electrice cu baterie, folosind insigna GTI. VW a prezentat. în previzualizare vehiculul electric mic dar de mare putere cu conceptul ID GTI. Mașina a fost dezvăluită duminică înaintea salonului auto IAA Mobility de la München, care are loc între 5 și 14 septembrie.
„Transportăm ADN-ul GTI în era electrică”, a declarat Thomas Schaefer, CEO-ul mărcii VW, într-un comunicat.
ID GTI aduce înapoi la Golf GTI original, care a fost dezvăluit pentru prima dată în urmă cu 48 de ani la Salonul auto IAA de la Frankfurt din 1975.
Detaliile originale GTI care au ecou în concept includ un controler central inspirat de minge de golf în locul schimbătorului de viteze original al mingii de golf și o țesătură interioară cu model în carouri care amintește de scaunele originale din tartan.
Șoferii pot alege o setare „Mod vintage” pentru cabina digitală, care aduce o recreare a cadranelor de la Mk2 Golf GTI.
Conceptul prezintă, de asemenea, semnătura roșie a lui GTI pe grila radiatorului, care este umplută deoarece mașinile electrice nu au nevoie de un flux de aer pentru a răci motorul cu ardere.
Golf GTI inițial a lansat o tendință pentru așa-numitele hatchback-uri fierbinți în toată Europa, care a adus performanțe suplimentare și diferențe vizuale mașinilor mici obișnuite, fără a crește dramatic costul.
Mașină sport pentru era electrică, potrivită pentru utilizarea de zi cu zi
VW descrie conceptul ID GTI ca fiind o „mașină sport pentru era electrică, potrivită pentru utilizarea de zi cu zi”.
ID GTI are 4104 mm lungime, mai lung decât Golf GTI original, care avea 3705 mm. Este mai lung decât VW Polo, care are 3971 mm.
VW nu a oferit cifre de performanță sau putere pentru mașină, dar a spus că îmbunătățirile vor include adăugarea unui blocare a diferențialului pe puntea față, care ajută mai bine roțile să reducă puterea pe drum.
Alte completări ale mașinii orientate spre sport includ schimbări de viteze simulate, care pot fi accesate în diferite moduri prin intermediul GTI Experience Control. „Pentru prima dată, este posibil să reglați sistemul de propulsie, trenul de rulare, direcția și experiența sonoră”, a spus VW.
Modul GTI va include, de asemenea, poziția mașinii pe pistă atunci când parcurge circuitul Nürburgring Nordschleife din Germania.
Conceptul München se bazează pe conceptul ID2all dezvăluit de VW în martie.
Mașini mai ieftine
ID2 de producție urmează să fie lansat în 2025 ca un vehicul electric mic accesibil, cu un preț sub 25.000 de euro.
Designul conceptului ID GTI preia ID 2all de bază și adaugă elemente sportive, cum ar fi doi ochi roșii de remorcare în zona exterioară a grilei față și un spoiler negru de acoperiș.
Elementele de culoare neagră mat din partea inferioară a părții frontale, precum și din partea laterală evocă caroseria suplimentară a modelului GTI original, care a adăugat un spoiler negru în față.
Alte semne de design ale modelului original Golf GTI includ o reproiectare a jantelor din aliaj Pirelli, precum și o versiune iluminată a marcatorului de la ora 12 de pe volan, o caracteristică care este menită să informeze șoferul când roțile sunt îndreptate drept. în timpul condusului plin de spirit în jurul colțurilor.
Toate versiunile mașinii electrice mici VW vor fi construite în Spania. ID2 de serie va avea trei frați – un SUV mic marca VW, un hatchback sport Cupra și un SUV mic Skoda.
Economiile de scară vor permite lui VW să scadă costul mașinilor, în timp ce versiuni precum SUV-urile și GTI vor permite Grupului Volkswagen să crească marja de profit.
VW a declarat anterior că versiunea de bază a mașinii mici va avea o autonomie de 450 km (304 mile). Acesta a spus că conceptul ID 2all va accelera de la 0 la 100 km/h (62 mph) în mai puțin de 7 secunde, ceea ce ar fi îmbunătățit cu versiunea GTI.
ID 2all a fost stilat de noul șef de design al mărcii VW, Andreas Mindt, care i-a succedat creatorul conceptului ID Life, Jozef Kaban, în februarie.
„După părerea mea, puternicul ID 2all este baza perfectă pentru un GTI electric”, a spus Mindt într-un comunicat.
„Am avut deja în minte GTI-ul când am pus prima dată creionul pe hârtie pentru ID-ul 2all. Acum devine realitate”.