Alfa Romeo și-a dezvăluit noul său model 33 Stradale, primul automobil dezvoltat de marcă în epoca Stellantis, având în spate o nouă strategie și suficientă finanțare pentru susținerea acestuia în fața rivalilor europeni.

 

„Un pod între timp și eternitate” este prima frază de prezentare a noului Alfa Romeo 33 Stradale, o mașină pe care marca italiană o merita și o aștepta de mai multă vreme pentru a ieși din perioada nefastă în care intrase. Practic, înaintea lansării lui 33 Stradale, Alfa mai avea în gamă doar trei modele, din care cel mai vândut este SUV-ul Stelvio, lansat în urmă cu șapte ani și depășit tehnologic de mai toți competitorii. La rândul lui, Tonale, un SUV de mici dimensiuni, primul lansat în era Stellantis, dar proiectat și dezvoltat sub „pălăria” Fiat-Chrysler, nu reușește să atragă prea mulți clienți, din cauza designului nereușit.

De unde 33 Stradale

Numele 33 Stradale fost ales în primul rând datorită rezonanței lui, modelul construit în anii 60 având o popularitate ieșită din comun și reprezentând un veritabil simbol pentru marcă.

Vezi și Alfa Romeo pregătește un mini crossover

Cu un roșu ce amintește de culoarea tradițională a lui Ferrari, cu o mulțime de leduri în faruri și cu jante aurii, cu uși escamotabile de tip fluture, Alfa Romeo Stradale se anunță încă de la lansare un succes care ar putea readuce celebrul brand italian pe piața premium din Europa și chiar din alte regiuni. Am putea chiar să bănuim o direcție și mai ambițioasă, către zona de lux a mașinilor sport, alături de Porsche sau Aston Martin, chiar pe segmentul în care Maserati, celălalt brand sportiv al grupului, așteaptă de asemenea o revenire miraculoasă. „Este o mașină care are rolul de manifest al Alfa Romeo, anticipând detalii din viitorul mărcii”, se arată în descrierea mașinii care va avea doar 33 de exemplare, toate fiind vândute. De altfel, Imparato spune că brandul revine, după 50 de ani, la mașinile custom, așa numitele „fuoriserie” în italiană.

Alfa Romeo 33 Stradale este primul model al mărcii cu propulsie electrică, chiar dacă va fi produs și în variantă tradițională, cu motor pe benzină. Acesta din urmă, care va deveni cu siguranță un punct de atracție pentru colecționari, este propulsat de un motor V6 twin-turbo, de 3.0 litri, capabil să producă nu mai puțin de 620 CP, și să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde, cu o viteză maximă de 333 km/h. Versiunea electrică va avea o putere și mai mare, 750 CP, în timp ce bateria îi va asigura o autonomie de 450 km, suficientă pentru o călătorie medie ca lungime. Alte detalii tehnice includ frânele ceramice Brembo, șasiul de aluminiu și caroseria de tip monococă din fibră de carbon, toate făcând legătura cu modelele Alfa Romeo din Formula 1.