Este doar luni și totuși aceasta este probabil cea mai ciudată știre pe care o veți citi toată săptămâna. Lumea a râs de Volkswagen când a lansat T-Roc Cabriolet la sfârșitul anului 2019, dar cine râde acum? Cifrele de vânzări publicate de compania de cercetare de piață Dataforce (via Automotive News Europe) arată că vehiculul ciudat a fost cel mai bine vândut vehicul din segmentul mainstream coupe/convertible până în luna iulie.

Cu 8.732 de unități livrate în cele șapte luni ale anului 2023 sau cu 9,6% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, T-Roc cu acoperiș rabatabil din material textil a fost de departe cel mai de succes din segmentul său. A fost aproape de două ori mai popular decât mașina poziționată pe locul doi, Mazda MX-5, care s-a bucurat de un salt al vânzărilor de 53,9%, până la 4.570 de vehicule. Podiumul a fost completat de Alpine A110 cu motor central (și mult mai scump), cu 2.155 de mașini (+16,8 la sută).

VW construiește crossoverul convențional în Portugalia, la fabrica din Palmela, dar fratele său cu două uși iese de pe linia de asamblare din Germania, de la uzina din Osnabrück. T-Roc Cabrio este singurul model de acest gen de când Land Rover a renunțat cu ani în urmă la Range Rover Evoque Cabrio, un model la fel de ciudat. Este planificată o a doua generație T-Roc, dar nu am conta neapărat pe o altă versiune cabrio, având în vedere că Grupul VW își investește majoritatea banilor în vehicule electrice.

În segmentul premium, Dataforce împarte caroseriile coupe și cabriolet în două categorii distincte. Porsche 911 Coupe a ocupat primul loc în prima clasă, cu 8.216 mașini, în timp ce MINI One/Cooper Cabriolet a fost numărul 1 în cel de-al doilea segment, cu 13.750 de unități. Astfel, VW T-Roc Cabriolet se află pe locul al doilea în clasamentul general, după MINI. Asta nu înseamnă că acesta este un model de mare succes, deoarece 8.732 de mașini vândute nu este o cifră tocmai mare, mai ales în comparație cu T-Roc-ul obișnuit, care a generat un volum masiv de 111.855 de unități în același interval.

În segmentul mainstream coupe/convertible, cifrele compilate de Dataforce arată că o persoană a cumpărat un Nissan 370Z și o alta un Fiat 124, ceea ce este destul de ciudat, având în vedere că modelul italian Miata a fost abandonat cu ani în urmă. În plus, 11 persoane și-au luat un Chevrolet Camaro. În ceea ce privește gemenii Toyobaru, care au o disponibilitate limitată în Europa, GR86 a adunat 934 de vânzări, în timp ce BRZ a fost livrat de 327 de ori. Între ele s-a situat Supra, cu 584 de unități. În ceea ce privește Ford Mustang, acesta a terminat pe locul patru cu 1.921 de mașini.

Toate mașinile noi și second hand. O singură căutare.