În sondajul ce include 114 companii, inclusiv Toyota Motor Corp. şi operatorul lanţului de îmbrăcăminte Uniqlo Fast Retailing Co., 82% dintre participanţi au declarat că proiectează o expansiune economică, faţă de 55% în vara precedentă, când firmele erau îngrijorate de creşterea preţurilor.
Rezultatele au arătat optimism cu privire la economie, chiar dacă firmele se confruntă cu scumpirea materialelor şi a energiei, iar 94% dintre acestea prevăd o expansiune invocând redresarea cheltuielilor de consum ca fiind unul dintre principalii factori. 67% au invocat recuperarea cheltuielilor de capital. Un număr semnificativ a indicat, de asemenea, speranţe privind creşterea cheltuielilor turiştilor străini care vizitează Japonia.
Procentul respondenţilor care se aşteaptă ca aceste condiţii economice să rămână neschimbate sau să se contracte moderat a scăzut la 15% de la 42% în urmă cu un an. Printre astfel de firme, cel mai mare număr a menţionat aşteptările privind încetinirea economiei SUA drept motiv pentru răspunsul lor.
În timp ce 59% au declarat că performanţa lor comercială este pe o tendinţă de expansiune, aproximativ acelaşi număr au declarat că majorarea costurilor cu materialele şi energia le pune presiune pe profituri.
Aproximativ jumătate dintre companiile chestionate au declarat că intenţionează să majoreze preţurile bunurilor şi serviciilor lor până în anul fiscal următor, începând cu aprilie.
Aproape jumătate au spus că au personal redus, dar doar 24% au spus că iau în considerare majorări salariale, a relevat sondajul.
În ceea ce priveşte ratele de schimb valutare dorite, mulţi au spus că doresc ca yenul să se tranzacţioneze între 120 şi 140 faţă de dolarul american.
Întrebaţi de realizările guvernului premierului Fumio Kishida, 25% au menţionat efortul său de a asigura bazele interne de producţie pentru semiconductori avansaţi.
În ceea ce priveşte obiectivul guvernului de a creşte la peste 30% proporţia femeilor în funcţii executive în companiile mari până în 2030, doar 5% au declarat că au atins sau vor atinge această ţintă până la sfârşitul anului.
Sondajul a acoperit companii reprezentative din fiecare industrie de la începutul lunii iulie până la începutul lunii august.