Majoritatea constructorilor de automobile de mare volum au în gamă o ofertă de SUV-uri mari – iar acum există o nouă concurență sub forma noii generații Santa Fe de la Hyundai, a șasea generație. Originalul Santa Fe a fost lansat în urmă cu 23 de ani, iar noua mașină își propune să se bazeze pe o reputație de utilitate pentru familii.
Atât Hyundai, cât și compania soră Kia cheltuiesc mulți bani pentru ofertele lor de vehicule electrice, dar mașinile cu motoare cu combustie internă, cum ar fi noul Santa Fe, sunt în mod clar încă importante. Noul Santa Fe va fi pus în vânzare la începutul anului 2024, fiind urmat la scurt timp de un facelift al modelului surorii sale de la Kia, Sorento.
La fel ca vechea mașină, există un mix de motorizare hibridă și hibridă plug-in pentru Santa Fe, Ioniq 7 urmând să preia rolul de SUV mare, complet electric, destinat familiilor, în gama Hyundai.
Grupul motopropulsor hibrid este alcătuit dintr-un nou motor turbo pe benzină de 1,6 litri cu asistență electrică, cuplat la o cutie automată cu șase trepte. Acesta dezvoltă 178 CP și un cuplu de 265 Nm, permițând un timp de 9,5 secunde de la 0 la 100 km/oră și o viteză maximă de 190 km/oră. Hyundai susține o cifră de 7.8 l/100km în ciclu mixt.
În ceea ce privește unitatea hibridă plug-in, aceasta este tot un motor turbo pe benzină de 1,6 litri cu o baterie mai mare – dimensiunile acesteia din urmă nu au fost încă dezvăluite de Hyundai, dar ne așteptăm să fie mai mare decât unitatea de 13,8 kWh de pe Santa Fe PHEV-ul anterior. De asemenea, ne așteptăm să aibă o autonomie mai mare decât cea de 58 de kilometri a mașinii vechi, deși timpul 0-100 km/h a crescut de la 8,8 secunde la 9,1.
Noul Santa Fe primește o oarecare influență de la SUV-ul complet electric Ioniq 7, cu o parte frontală bluffată, intimidantă și multe suprafețe unghiulare și blocate. Santa Fe are, de asemenea, o bară de lumini LED pe toată lățimea și faruri în formă de „H” care „se armonizează cu motivul H” de pe bara de protecție față – potrivit Hyundai.
Ampatamentul a fost alungit, dar pentru a crea o poziție mai impunătoare, există pasaje ale roților masive care adăpostesc jante din aliaj de 21 de inci. Luminile din spate sunt în formă de H, reluându-le pe cele din față, iar numele „Santa Fe” este inscripționat pe capacul portbagajului.
Această lungime suplimentară între roți înseamnă că spațiul interior a fost îmbunătățit. Versiunile hibride câștigă 20 mm în ceea ce privește spațiul pentru picioarele celui de-al doilea rând și o creștere de 15 mm pentru pasagerii din spate. De asemenea, spațiul pentru cap s-a extins cu 69 mm în al treilea rând.
În partea din față, cea mai evidentă schimbare la interior este ecranul dublu curbat, așa cum ați vedea pe un BMW iX. Instrumentarul de bord digital de 12,3 inci este acum conectat la ecranul central, unde ne așteptăm să găsim cel mai nou sistem de infotainment de la Hyundai. Pielea Nappa și finisajele din lemn contribuie la conferirea unui „stil sofisticat” interiorului lui Santa Fe, potrivit Hyundai.
Un panou de control mare situat mai jos pe planșa de bord găzduiește în principal funcțiile de climatizare, cu cadrane și butoane fizice pentru temperatură și audio. Santa Fe va fi vândut exclusiv ca mașină cu șapte locuri, iar atât al doilea cât și al treilea rând de scaune se pot rabata complet la orizontală.