Autoritățile vizează șoferii în vârstă din Europa, cu scopul de a reduce accidentele rutiere. S-a constatat că în 8 din zece accidente de circulație în care este implicat un șofer în vârstă de 75 de ani, acestea au fost provocate de persoana în vârstă.

 

Reducerea accidentelor rutiere, în special a celor mortale, este una dintre prioritățile țărilor dezvoltate și în curs de dezvoltare din Europa și desigur în afara acesteia.

În timpul „carierei” la volan, un șofer trece prin multe etape diferite de „maturație”. Aceste etape sunt direct legate de cât de periculos este un șofer pentru ceilalți participanți la traficul rutier, pentru ocupanții mașinii sale, dar și pentru el însuși. Dar la ce vârstă devine un șofer cu adevărat periculos pe drum?

Potrivit datelor statistice ale Observatorului european de siguranță rutieră, „perioada de aur” a siguranței rutiere pentru un șofer este între 25 și 64 de ani. În această perioadă șoferul are cele mai puține șanse de a fi implicat într-un accident care să-i provoace rănirea sau decesul

Dincolo de această vârstă, probabilitatea de a fi implicat într-un accident, fatal sau nu, se mărește.

Lucrurile par să devină și mai periculoase pentru șoferii de peste 70 de ani, motiv pentru care se discută oficial la nivelul UE revizuirea reînnoirii permiselor pentru cei care depăşesc limita de vârstă specificată.

O revizuire care va aduce noi „standarde” mai stricte pentru reînnoirea permiselor, în special privind ”claritatea„ psihică a șoferilor în vârstă dar și condiția fizică a acestora.

De exemplu, conform statisticilor franceze, 82% dintre șoferii de peste 75 de ani care sunt implicați într-un accident de circulație poartă responsabilitatea exclusivă pentru accident. Asta înseamnă că pentru 8 din zece accidente de circulație în care este implicat un șofer în vârstă de 75 de ani, acestea au fost provocate de persoana vârstnică.

Șoferii vor o modalitate de a ocoli sistemele de siguranță

Pentru șoferii de peste 80 de ani, probabilitatea de a supraviețui unui accident este drastic redusă.