Piața de mașini noi se mișcă rapid. După mulți ani de prezență în Europa, Dacia se reinventează prin mutarea mărcii de la imaginea sa originală de „buget” la o imagine „de valoare”.
Vom vedea SUV-ul de dimensiuni mari Bigster al mărcii românești sosind în 2025, încununând gama și permițând ca următoarea generație Duster (programată pentru o prezentare în 2024) să crească în dimensiuni. Acest lucru va lăsa un spațiu între Duster și supermini Sandero al mărcii, care, în timp, ar putea fi umplut de un SUV mic de bună credință – o evoluție a lui Sandero Stepway al firmei, mai inspirat de off-road.
Xavier Martinet, vicepreședinte senior al Dacia pentru vânzări, marketing și operațiuni, a declarat: „De fapt, încercăm să separăm Sandero și Sandero Stepway. Este un lucru pe care îl facem în mod regulat”.
El a adăugat: „Simțim că există spațiu pentru a le diferenția mai mult, așa că este un lucru pe care îl vom investiga între Stepway și Duster.”
Drept urmare, așteptați-vă ca următoarea generație Stepway să facă un pas considerabil spre tabăra SUV-urilor, după cum arată imaginea noastră exclusivă.
Acesta va prelua elemente din recentul rebranding al Dacia atunci când vine vorba de tratarea logo-ului, a farurilor și a grilei, și le va amesteca cu indicii stilistice inspirate de viitoarea navă amiral Bigster pe un model supraînălțat de aproximativ 4,1 metri lungime. Acest lucru ar plasa noul venit în centrul clasei SUV-urilor compacte, ca rival pentru modele precum Puma de la Ford și Nissan Juke, fondatorul segmentului.
Ca parte a planului „Renaulution” al firmei-mamă Renault, anunțat la începutul anului 2021, Dacia s-a angajat ca toate modelele viitoare să fie susținute de platforma Renault-Nissan CMF-B.
Prin urmare, un viitor SUV mic Stepway bazat pe acest șasiu ar putea fi propulsat de motorul Dacia 1.0 TCe 90 turbo pe benzină cu trei cilindri de 89 CP, sau de o unitate de 99 CP proiectată să funcționeze și cu GPL.
Cu toate acestea, la fel ca în cazul altor modele viitoare din gama Dacia și având în vedere necesitatea unei electrificări parțiale în viitor, configurația hibridă de 1,6 litri a firmei de pe Jogger Hybrid ar putea fi, de asemenea, un candidat.
Actualul cuplu Sandero și Sandero Stepway a fost lansat în 2020, iar succesorii acestor modele Mk3 ar trebui să apară „în jurul anilor 2027, 2028”, potrivit lui Martinet.
Dar, având în vedere că Dacia insistă asupra faptului că nu va trece la electrificarea completă până când nu va fi esențial și nu va fi posibil ca marca să o livreze la un cost care să reprezinte o valoare pentru clienți, un succesor mai pompos cu motor pe benzină (dar poate hibrid) este în cărți. Întrebat dacă vom mai vedea încă o generație de Sandero cu motor cu combustie înainte de interdicția ICE propusă pentru 2035 în Europa, Martinet a spus: „Nu, nu: „Da, bineînțeles. Vom încerca să oferim acest lucru”.
Împins mai departe cu privire la cât de mult vom vedea marca Stepway divergentă față de Sandero obișnuit, Martinet a spus: „Uitați-vă la ultimii 10 ani. Primul mod Stepway – vreau să spun, chiar și diferența de preț, treptat o creștem. Așa că este una dintre întrebările pentru viitor. Ar trebui să continuăm treptat? Ar trebui să avem o diferență mai mare?”
Ne-am aștepta să vedem că semnele de design Stepway ale Dacia vor fi amplificate pentru viitorul model, cu o utilizare sporită a îmbrăcămintei din plastic a caroseriei pentru a conferi vehiculului o imagine mai puternică de SUV. Având în vedere accentul pus de Dacia pe menținerea mașinilor sale ușoare pentru a menține eficiența consumului de combustibil și abordarea sa față de sustenabilitate, materialul din plastic reciclat în proporție de 20% – numit Starkle – ar putea fi prezent pe un viitor Stepway privind presshub.ro
Starkle și-a făcut debutul pe conceptul Manifesto 2022 al mărcii, despre care șefii Dacia au explicat că este un laborator rulant pentru unele inovații care vor intra în producție în viitor. Starkle va fi prezent și pe noul Duster, a confirmat marca.
Martinet a declarat că Sandero a fost cel mai bine vândut model Dacia în Europa în ultimii cinci ani, modelul Stepway, axat mai mult pe stilul de viață, reprezentând aproximativ două treimi din vânzări. Un salt de preț de 1.500 de euro pentru fiecare echipare și mai mult de 60 la sută din toate Dacia vândute fiind niveluri de echipare cu specificații înalte, evidențiază evoluția de succes a firmei de la „buget” la „valoare” și subliniază modul în care un Stepway, axat mai mult pe SUV-uri, ar putea fi o opțiune profitabilă pentru Dacia, pe măsură ce aceasta încearcă să se impună ca o marcă axată mai mult pe stilul de viață.
Cheia pentru acest lucru va fi sosirea Bigster, care ar putea fi disponibil cu șapte locuri – „Nu am comunicat nimic încă, nu pot spune mai multe”, ne-a declarat Martinet – și a Duster, în timp ce a mai spus că Dacia va lansa încă două mașini de segment C, pe lângă Bigster. Martinet a confirmat că acestea vor fi aplicabile pe piața din Marea Britanie, unul dintre aceste produse putând fi un hatchback de familie pentru a întări gama.
Citește și: Cum au reușit SUV-urile să aibă succes